reklama

Prvý dojem môže klamať

Prvýkrát som ju zazrela v škôlke, kam začala chodiť moja dcéra. Najprv som si neuvedomila prečo, ale pôsobila na mňa zvláštne. Neviem ani, ako to opísať. Možno trochu odpudivo. Až postupne, keď som ju znovu stretávala, zistila som, že na mňa tak negatívne pôsobí jej červená tvár.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Do škôlky s mojou dcérou chodila aj Jankina dcérka. Hoci som sa s ňou vždy zo slušnosti pozdravila, nemala som záujem viac sa zblížiť, mala som dojem, že zrejme bude alkoholička a v duchu som ľutovala jej dieťa, že musí žiť s takouto matkou. Ako naschvál, moja dcérka si za najlepšiu kamarátku vybrala Jankinu dcérku a trvala na tom, že ju chce pozvať na narodeninovú oslavu. Úprimne, nebola som veľmi nadšená, netúžila som byť v bližšom kontakte s touto ženou, no napriek tomu sme Jankinu dcérku a teda aj Janku na oslavu ozvali. Odvtedy sme veľmi dobré kamarátky a ja asi nikdy nenaberiem odvahu povedať jej, čo som si o nej zo začiatku myslela. Teraz to už viem. Prvý dojem môže klamať. Janka nie je alkoholička, Janka trpí ochorením s názvom rozacea.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To som sa však dozvedela až na oslave mojej dcérky. Dospelým som ponúkala aj víno, no Janka hneď zareagovala, že nemôže piť, lebo by jej to ešte viac zhoršilo chorobu. To ma hneď zaujalo. „Akú chorobu? Vy vôbec nepijete?“ spýtala som sa prekvapene a môj prvý dojem sa začal rúcať ako domček z karát.

Tak začala naša debata o jej dlhoročnom trápení. Vraj sa jej to spustilo po pôrode a doktori dlho nevedeli prísť na to, prečo sa tak červená. Zisťovali, či nemá alergie na nejaké potraviny, pretože reagovala na pikantné jedlá. Na tvári sa jej objavovali červené fľaky, najviac na lícach a v okolí nosa, ktoré boli stále väčšie a výraznejšie, až sa z nich postupne stali hrubšie a suchšie ložiská s vriedkami. Nepomáhali krémy na citlivú pleť, vraj vyskúšala všetko možné aj nemožné. Len pred pár dňami jej konečne diagnostikovali rozaceu a konečne sa hádam trafia s liečbou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janke toto ochorenie zmenilo život. Pracovala ako úradníčka na úrade práce pri okienku, čo znamenalo neustály kontakt s ľuďmi. No červená tvár na ľudí vplýva negatívne. „Keď som sa pozrela do zrkadla, už som to nebola ja. Videla som len červenú tvár. A ľudia sa na mňa zvláštne pozerali, mnohí si mysleli, že pijem. Bola som z toho psychicky na dne, v práci som požiadala o preloženie do kancelárie, kde robím administratívnu robotu, aby som už nesedela za okienkom a nemusela vybavovať desiatky ľudí denne. Cítila som sa strašne. Napriek množstvu mejkapu som bola stále červená a na ľudí to pôsobilo odpudzujúco. Našťastie, mojej žiadosti v práci vyhoveli a tak dnes robím zavretá v kancelárii s kolegyňou, ktorá vie o mojom zdravotnom probléme a podporuje ma v liečbe. To mi veľmi pomohlo,“ zdôverila sa mi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janka sa teraz lieči už dva mesiace. Vďaka liečbe dala „červenú červenej“, ochorenie konečne dostáva pod svoju kontrolu a postupne jej tvár začína vyzerať lepšie. Už nepôsobí tak placho a čudne, ako keď som ju stretla prvýkrát. Vďaka lepšiemu vzhľadu sa jej postupne vracia sebavedomie. Je to skvelá kamarátka a vynikajúca matka. Naše dcérky sú najlepšie priateľky a ja som vďačná, že mi ju osud poslal do cesty. A vďaka nej viem, že už nikdy nedám na svoj prvý dojem.

Katarína Olejárová

Katarína Olejárová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada život a všetko dobré, čo prináša. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu